Thursday, August 18, 2011

Masterchef +Hell's Kitchen



Assalam..

Sekarang aku tertarik untuk menonton rancangan masakan..
Terasa berkobar-kobar untuk belajar masakan yang exclusive ni..
Mula tertarik apabila menonton Masterchef US/Aus dan Hell's kitchen..
Ntah la kan kenapa, sekarang ni aku minat sangat dengan dua-dua rancangan ni..
Semua aku tengok..

Walaupun sekarang ni bulan puasa..ehehe..Aku tengok waktu malam..
Dekat saluran astro 711 (Starworld)
Sebenarnya..Kedua-dua rancangan ni ada tarikan sendiri pada aku..


Masterchef:
Ok..Dalam program ni, mereka diajar cara masak dengan betul, dan pelbagai tips dalam 'masterclass'..dorang jugak diajar teknik-teknik dalam masakan..
Amat berguna..
Kemudian ada beberapa cabaran yang mereka kena harungi..
Best sebab orang yang merasa makanan yang diorang masak tu, tau semua benda yang ada dalam masakan..




Hell's Kitchen:
Ketua Chef adalah.................
V




V




V




V



V




Tadaaa...

Chef Gordon Ramsay..
Ish, minat la dengan dia..
walaupun dia agak kejam dalam Hell's kitchen ni..tetapi dia memang seorang yang berpengalaman dalam merasa makanan..


Para peserta pulak kena sediakan makanan dalam restoran eksklusif 'Hell's Kitchen' yang mana pengunjungnya terdiri daripada artis popular, tentera, kerabat diraja..
kira golongan elit la..

dalam masterchef US pun Chef Ramsay yang jadi juri..
tapi memang best..
cuma masakan mereka rata-rata menggunakan wine dan pork..
yang kita dak boleh ikut (muslim)
tapi fahamlah, sebab itu memang makanan tempat diorang..
tiada diskriminasi..

Kalau mau tau best or tidak..
Cuba tengok sekejap rancangan ni..

Ziel: Aku rasa aku pun mau jadi 'perasa' makanan..
Ciri-ciri ada suda ni..


0 530 Pendapat:

 
;