Friday, June 18, 2010

Perjalanan Kini Bermula..


Assalammualaikum..Semoga hari ini lebih baik dari semalam..

Alhamdulillah..satu lagi hari yang menggembirakan..MATLAMAT IMPIAN tercapai..secara peribadi..

Beberapa detik sebelum itu..terlalu nervous ku rasa..dalam fikiran,dapat atau tidak?aku bangun awal di hari yang mulia ni..sebelum masuk waktu subuh lagi..bukan apa,tak dapat tidur sebab terlalu memikirkan keputusan yang akan keluar keesokan harinya..

Keesokannnya, selepas subuh, dengan hati yang berdebar-debar..aku cuba untuk menge'check' result namun agak hampa kerana result hanya akan keluar selepas pukul 12 tengah hari..maka..bermulalah kembali detik nervous aku..

Aku cuba tenangkan hati, aal izz well kata 1 lagu dalam sebuah filem hindi (aku bukan peminat filem hindi,ok) yang bertajuk 3 idiots..nanti aku buat review tentang cerita ni..

Berbalik kepada kisah tadi..aku pun tunggu dan tunggu..DIA suruh aku check melalui SMS..So,aku pun hantar la..dalam pukul 9 lebih macam tu..

tunggu punya tunggu, tau-tau pukul 12.47 baru la aku dapat balasan SMS tu..nak check secara online,tak dapat masuk..mungkin terlalu ramai yang check time tu..(aku pun sampai naik fed-up)

Jawapan yang aku terima tu macam ni:

'RM0.20: UPU xxxxxxxxxxxx(no.kad pengenalan aku) Tahniah! Anda Berjaya ditawarkan program HA19 di UMS. Layari laman web IPTA berkaitan untuk Surat Tawaran'

Alhamdulillah..aku bersyukur sangat-sangat..tapi yang paling buat aku gembira ialah Universiti yang aku pilih,nak sangat tu dapat.. Aku memilih UMS pada pilihan pertama dengan course Psikologi Kaunseling..course yang aku memang bercita-cita untuk belajar tentangnya..

Apa-apa pun..perjalanan aku kini bermula sekali lagi..4.0 tetap menjadi taruhan..akan ku capai dan jadi yang terbaik..

ZM: Thumbs Up!

0 530 Pendapat:

 
;