Wednesday, April 07, 2010

The Blog..

Assalammualaikum..Semoga hari ini lebih baik dari semalam..

Setelah beberapa hari tidak ada update dalam blog ini, aku rasa aku ingin menambah entri didalam blog usang ini. Aku menggelarnya blog usang kerana ianya telah lama wujud dan asyik di 'modified' untuk memastikannya terus hidup. Aku tidak pasti berapa lama aku mampu bertahan dengan blog ini.

Aku sedar, aku bukanlah seorang penulis blog profesional. Aku semakin hilang minat untuk meneruskan aktiviti blogging ini memandangkan kesibukan yang sentiasa berpaut pada aku..

Aku tahu, blog aku tidak seindah mereka yang telah lama menulis dan aku juga bukan seorang ahli sastera yang mampu menulis ayat yang beralun cantik mata membaca (SPM A1 =)). Aku rasa, entri dalam blog aku tidak secantik orang lain. Namun, aku pegang peribahasa melayu, mahupun orang putih,"Di mana ada kemahuan, disitu ada jalan/ If there's the want, there's the way'

kadang-kadang, terasa cemburu juga apabila membaca blog orang lain. Bagi aku, blog mereka memang menarik. tak hairanlah ramai yang ingin singgah di blog mereka. Walaupun, kadang-kadang aku rasa entri yang mereka buat tu tidaklah begitu berinformasi. Ada juga yang menggunakan ayat singkatan dalam blog mereka sampaikan aku rasa entri mereka menjadi kurang menarik. Pada aku (pendapat aku la ni..), andai anda ingin blog anda di baca, gunakanlah ayat penuh kerana anda bukannya menggunakan SMS untuk menambah entri blog.

Hakikatnya, itu pilihan mereka, blog mereka. Andai kita suka, kita bacalah..begitu juga sebaliknya. Namun bagi aku, blog aku yang tak seberapa ini bukanlah untuk dipamerkan pada semua orang, (bagi yang berminat, terima kasih aku ucapkan), apa yang aku tulis hanyalah sebagai rujukan dan kenangan serta sebagai tempat untuk aku berkongsi apa yang aku fikirkan ketika itu (time ada masa lapang)..

kawan-kawan aku nampaknya masih belum berminat untuk memiliki sebuah blog. Mungkin mereka lebih selesa untuk menyimpannya di dalam hati. Oh ya,aku ingin menambah yang blog ini juga sebagai satu MATLAMAT IMPIANku iaitu mempunyai website sendiri dan nampaknya ia tercapai walaupun ianya masih lagi hak mutlak BLOGGER

Buat semua yang jadi followers, terima kasih banyak-banyak. Aku akan terus menambah entri selagi aku mampu bertahan.

Ziel: Belajar dari kesilapan/ bangun ketika jatuh/Practice make Perfect

0 530 Pendapat:

 
;