Monday, March 29, 2010 0 530 Pendapat

English Jokes..

Customer : Waiter, do you serve crabs?
Waiter : Sit down, sir, we serve anyone.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : Waiter, there’s a dead beetle in my soup.
Waiter : Yes Sir, they are not very good swimmers.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : Waiter, there’s a fly in my soup.
Waiter : That’s all right, Sir, he won’t drink much.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : Waiter, there’s a fly swimming in my soup.
Waiter : So what do you expect me to do, call a lifeguard?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : Waiter, what’s the meaning of this fly in my tea cup?
Waiter : I wouldn’t know, Sir, I’m a waiter,not a fortune teller.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : Waiter, this soup tastes funny.
Waiter : Funny? But why aren’t you laughing?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Son : Daddy, have you ever been to Egypt?
Father : No. Why do you ask that?
Son : Well, where did you get mummy then?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Lady : Is this my train?
Station Master : No, it belongs to the Railway Company.
Lady : Don’t try to be funny. I mean to ask I can take this train to Kuala Lumpur.
Station Master : No Madam, I’m afraid it’s too heavy.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Teacher : Peter, why are you late for school again?
Peter : Well, Miss, I dreamed that I was playing football and the game went into extra time.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wife : Do you want dinner?
Husband : Sure, what are my choices?
Wife : Yes and no.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

A drunkard was brought to court. Just before the trial there was a commotion in the gallery. The judge pounded the gravel on his table and shouted, “Order, order.” The drunkard immediately responded, “Thank you, your honour, I’ll have a scotch and soda.”
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Customer : If I post this letter tonight, will it get to Penang in two days time?
Post Master : Well it might do.
Customer : I bet you, it won’t.
Post Master : Why not?
Customer : It’s addressed to Johor.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

An absent-minded man went to see a psychiatrist.
‘My trouble is,’ he said, ‘that I keep forgetting things.’
‘How long has this been going on?’ asked the psychiatrist.
‘How long has what been going on?’ said the man.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Girl : Do you love me?
Boy : Yes Dear.
Girl : Would you die for me?
Boy : No, mine is undying love.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1st thief : Oh ! The police is here. Quick! Jump out of the window!
2nd thief : But this is the 13th floor.
1st thief : Hurry! this is no time for superstitions.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Man : How old is your father?
Boy : As old as me.
Man : How can that be?
Boy : He became a father only when I was born.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Teacher : Correct the sentence, “A bull and a cow is grazing in the field”
Student : A cow and a bull is grazing in the field
Teacher : How?
Student : Ladies first.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Waiter : I’ve stewed liver, boiled tongue and frog’s leg.
Customer : Don’t tell me your problems. Give the menu
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sunday, March 28, 2010 0 530 Pendapat

Nama Jepun untuk..

01. Yang pemarah – KEIJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat – SAYORI

05. Yang suka layan blues – APO NADIKATO

06. Yang suka belajar – ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau – WAKASI HURUHARASUKAMURA

03. Yang bisu – KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi – NANACHI KASIBANYA

08. Yang sangat kedekut – MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur – ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai – HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua – TARAGIGI PADAMOKA

12. Yang kena tinggal bini – SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit – SAJA CARIMATI

Saturday, March 20, 2010 0 530 Pendapat

Koleksi Teka - Teki 1

Soalannya berbentuk…

1. Seekor burung sedang terbang lalu terserempak dengan sebuah kapal terbang di udara. Tiba-tiba burung itu jatuh ke bawah. Kenapa?

2. Pokoknya di atas bukit daunnya di dalam air. Apakah dia?

3. Kalau manusia jadi ikan, ikan jadi apa?

4. Sebuah bas sedang bergerak ke Seremban dengan membawa sorang datuk, seorang wanita dan seorang pelajar. Tiba di Seremban, siapakan yang turun dulu?

5. Ikan apa yang sentiasa sejuk?

6. Amin dan Aminah mendapat anak. Kenapa mereka menamakan anak mereka Afifah?

7. Dalam banyak-banyak haiwan, haiwan apa yang tak pernah duduk ?

8. Lepas satu hilang, satu lagi hilang. Akhirnya tinggal ibu yang malang. Apakah itu?

9. Andaikan anda seorang konduktor bas. Bas itu pergi ke satu stesen, 5 org diambil. Di stesen kedua, 2 org turun dan 7 org naik.di stesen ketiga, 3 org turun dan 8 org naik. Soalannya, berapakah umur konduktor bas itu ?

10. Emak Anas ada 5 org anak. Abu, Ali, Ahmad, dan Azizi. Siapakah anak kelima?

11. Apakah solat yg ada 3 tahiyat?

12. Apakah tempat yang terkecil di dunia?

13. dalam banyak-banyak bola, bola apa yang pemainnya hormat?




Jawapannya adalah…

1. Burung sedang tutup telinganya

2. Daun teh

3. Ikan jadi banyak.

4. Meter bas

5. Ikan jaket (gelaran untuk ikan cencaru)

6. Kerana anak itu perempuan

7. Ikan

8. Mancis

9. Umur anda

10. Anas

11. Solat maghrib masbuk

12. Setapak

13. Bola golf
Friday, March 19, 2010 3 530 Pendapat

Kump.2/Siri 3 2006


Hari ini, genaplah 4 tahun kenangan aku di PLKN..pada tarikh yang sama tahun 2006 aku memulakan perjalanan ke Kem Bagai Budi Resort, Sandakan apabila aku terpilih sebagai pelatih di kem tersebut kumpulan kedua. Maka pada tarikh ini jugalah aku berkenalan dengan kawan-kawan yang sama-sama terpilih menjadi pelatih di kem ini..

Banyak kenangan yang tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila..pengalaman yang sekali seumur hidup, yang tak semua orang terpilih untuk merasainya..aku rasa cukup bertuah terpilih walaupun pada mulanya agak takut dan sedih..
Navigasi siang: Dinamik
Jurulatih: Cikgu Rusdi (Cikgu Misai)

Dinamik/ Delta
..itulah nama kumpulan/kompeni aku ditempatkan..Dalam kem ni la aku mula kenal erti persahabatan sebenar..semua aktiviti kami lakukan bersama..pahit manis ditempuhi bersama..makan bersama-sama, kena denda pun sama-sama..seorang melakukan kesalahan, semua akan didenda..tiada makna 'siapa salah, tanggung sendiri' bagi kami..


Modul Kenegaraan: KELISA
Jurulatih: Sifu Alan



Modul Pembinaan Karekter: PK6
Jurulatih: Cikgu Misa & Cikgu Iman


Namun, kerana ingin menyambung pelajaran..aku terpaksa menamatkan latihan dan keluar lebih awal..walaupun begitu, banyak juga kenangan manis yang dapat aku kumpulkan..

Selepas PT pagi

apa-apa pun..selamat hari ulangtahun buat sahabat-sahabat PLKN kem Bagai Budi Resort, Sandakan..Siri 3 kumpulan 2 2006..Dinamik/Rimba Bara/Iltizam/Tempuh Waja

ZM: Buat Meei Ting, Grace, Ayu, Biviana, and all my friends..i'll never forget all of you..
Wednesday, March 10, 2010 0 530 Pendapat

“Maaf, baki anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan..”

“Maaf, baki anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan..”

Kita sering saja mendengar perkataan ini daripada operator telefon apabila kita kehabisan kredit. Selalunya, kita ingin membuat panggilan, lebih-lebih lagi kepada yang tersayang, apabila mendengar perkataan ini keluar dari telefon, kita akan berasa kecewa dan terus bergegas mencari bekalan topup. Kita akan memastikan bahawa kredit kita sentiasa penuh. Tetapi, pernah tidak kita aplikasikan ini kepada sesuatu yang lain?

Cuba kita bayangkan. Suatu hari, satu suara berkata kepada kita, “Maaf, pahala anda tidak mencukupi untuk membolehkan anda masuk ke syurga”. Pernah tak kita berfikir seperti itu? Bayangkan di hari kebangkitan nanti, perkataan seperti itu diucapkan kepada kita. Bagaimana agaknya perasaan kita ketika itu? Apakah kita masih boleh men’topup’ pahala kita di saat pahala amalan kita yang terlampau sedikit ini dihitung.

Bayangkan rasa kecewa yang menyelubungi diri kita, melebihi segala kekecewaan kita gagal dalam peperiksaan di dunia, kecewa dalam interview, kecewa dalam kerja, kecewa dalam percintaan dan segalanya. Kita selalu menangis apabila kita kehilangan sesuatu yang amat berharga kepada diri kita. Tetapi, pernah tidak sekali kita menangis mengenangkan dosa-dosa silam kita?

Pernah tidak kita mendengar kisah-kisah para alim ulama’, tabi’ tabii’n dahulu yang menangis mengenangkan dosa mereka yang sedikit? Sedangkan kita? Dosa kita terlalu sedikitkah berbanding mereka yang menyebabkan terlalu sukar untuk kita menitiskan air mata. Tetapi apabila kekasih kita meninggalkan kita, sampai bengkak mata kita menangis. Betapa lemahnya iman kita.

ZM: Mari sama-sama kita renung-renungkan
Saturday, March 06, 2010 1 530 Pendapat

Di Hari Bersejarah Itu..


Alhamdulillah..akhirnya, aku mencapai satu lagi MATLAMAT IMPIAN dalam hidupku..Naik ke pentas dan menggenggam scroll yang memang ku tunggu-tunggu..segala penat lelah selama 2 tahun 6 bulan kini terbayar.. Pahit Manis dalam mencari ilmu kini telah sampai ke kemuncaknya..

Majlis Konvokesyen yang berlangsung pada 6 March 2010 dan bertempat di Universiti Islam Antarabangsa menyaksikan aku dan rakan-rakan dinobatkan sebagai Graduated students dan layak menerima Diploma..Bagi aku, walaupun ini hanya diploma dan bukannya sehebat Degree, namun ia tetap bermakna buatku..


Dari pukul 7.oo pagi kami diminta untuk beratur dan masuk ke dalam dewan, dan selepas ucapan dari Chairman dan CEO, maka acara penyampaian pun dijalankan..mm..majlis ni dirasmikan oleh Mejar (B) Dato Seri Jamil Khir B. Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri..

Dalam majlis ni, ada beberapa anugerah..Humanitary Award diberikan kepada Arwah Muhd. Nursalam yang meninggal dunia akibat lemas ketika menyelamatkan seorang rakan..then,semestinya Best Student Awards yang ditunggu-tunggu..Grand Award dimenangi oleh Muhammad Nabil Khalaf..Bagi aku dia memang layak dapat Award tu, sebab dia memang student yang betul-betul berdedikasi dan banyak buat aktiviti luar yang mengharumkan nama IIC..Tahniah buat Nabil..

Majlis ni berakhir pada pukul 1.00 petang..lepas tu, biasa la..sesi bergambar dan penerimaan bunga lak..aku dapat la juga bunga dari kakak aku yang menunggu kat luar..hehe..aku tak lepaskan peluang untuk bergambar dengan Ibu dan Bapa aku..serta kakak aku..

Cuma agak terkilan la..aku ingat nak ambil gambar dengan kawan-kawan..tau-tau semua dah hilang..then aku dapat tau yang diorang pun tak dapat nak bergambar dengan kawan-kawan lain..Hmm..tak apa la..ada rezeki nanti boleh ambil gambar jugak..semoga dipertemukan lagi..InsyaAllah..

Apa-apa pun majlis ini aku rasa amat bermakna..begitu juga dengan kawan-kawan, semua puas hati..Tahniah buat commitee yang menjayakan majlis ini..

ZM: Malas nak buat panjang-panjang..ni pun asyik tertangguh je ni..
 
;