Monday, November 23, 2009 0 530 Pendapat

2012 (Part 2)


sambungan Part 1..

..apabila menyaksikan sendiri bumi terbelah dihadapannya menyewa sebuah pesawat untuk menyelamatkan keluarganya.Tanpa membuang masa, Jackson terus menjemput Kate dan anak-anaknya. Kate yang pada mulanya menganggap Jackson gila mula menjadi cemas apabila gempa bumi berlaku dengan kuat sehingga meruntuhkan rumahnya namun Jackson sempat menyelamatkan mereka. Jackson memandu Limosinnya dengan laju kerana bumi telah merekah dibelakang mereka..keruntuhan bangunan, jalanraya dan kereta yang mula masuk ke perut bumi.
Akhirnya dalam keadaan yang cemas mereka tiba dimana pesawat mereka disewa namun juruterbangnya telah pun mati.

Dalam keadaan terdesak, Gordon yang tidak pernah memandu kapal terbang terpaksa menjadi bidan terjun. Setelah selamat berada di dalam pesawat, mereka melihat kemusnahan bumi di bawah.
Di White House, Dr. Adrian mendapat khabar yang suhu bumi semakin naik dengan mendadak dan perkiraannya tentang kiamat meleset sama sekali kerana ia datang lebih awal dari yang dijangka. Mereka bersiap sedia untuk memindahkan presiden ke China bersama pemimpin lain namun presiden menolak dan memilih untuk mati bersama rakyatnya. Akibat dari pergerakan bumi, satu Tsunami yang besar mengentam daratan termasuk White House terutamanya kapal induk John F. Kennedy CV-63 yang terbabas.


Bumi menjadi hancur dan merekah sana sini. Tsunami melanda di mana-mana. Kutub utara dan selatan pula menjadi tidak dapat ditentukan lokasinya akibat pergerakan bumi tersebut. Mereka yang terselamat adalah mereka yang berada di dalam Air force One yang menuju ke China dimana bahtera itu dibina.
Jackson yang juga ingin terbang ke China berpandukan peta daripada Charlie yang di dapatinya di dalam kenderaan yang dipandunya. Mereka kemudiannya menaiki Antanov, pesawat yang sepatutnya dinaiki oleh Karpov dan dipandu oleh sasha, pembantunya. mereka kemudiannya bertolak dan ter'mendarat' di China namun agak kurang bernasib baik apabila hanya Karpov dan anak-anaknya yang diselamatkan oleh tentera China.

Namun harapan cerah apabila mereka menumpang seorang sami yang turut menyelamatkan neneknya untuk menaiki bahtera tersebut.
Mereka terpaksa menyusup masuk ke dalam bahtera itu beramai-ramai apabila bahtera tersebut mula bergerak dan meninggalkan orang ramai di luar. Atas usaha Adrian, pemimpin-pemimpin membenarkan pintu gerbang dibuka semula dan orang ramai dibenarkan masuk. Manakala rombongan Jackson menghadapi masalah apabila pintu dibuka kerana mereka mungkin akan terhimpit dibawahnya.

Setelah semuanya masuk, ia tidak dapat ditutup kerana tanpa mereka sedari, alat yang digunakan oleh rombongan Jackson tersekat di antara gear hidraulik kapal tersebut. menurut kapten, enjin tidak dapat dihidupkan jika pintu tidak ditutup dengan sempurna.
Setelah menjumpai punca masalah, Adrian meminta Jackson untuk menyelesaikan punca masalah tersebut. Saat cemas ketika Jackson sedang menyelesaikan masalah gear hidraulik manakala bahtera tersebut hampir melanggar gunung Everest.


Akibat tolakan dan hentaman yang kuat di bahagian bawah gunung Everest, seluruh bahtera tersebut bergegar. Apabila Jackson berjaya menyelesaikan masalah tersebut dan keadaan kembali pulih, enjin berjaya dihidupkan manakala keadaan agak selamat.
Cerita berakhir apabila bahtera tersebut belayar diatas air yang telah membanjiri bumi dan keadaan menjadi stabil. Akhirnya, Jackson kembali bersama isteri dan anak-anaknya sebagai sebuah keluarga bahagia.

ZM: memang best! Rasa macam nampak gambaran hari Kiamat..
Wednesday, November 11, 2009 0 530 Pendapat

Tak tahu..ntah la..

Assalammualaikum..

Selepas membaca tajuk di atas,apa yang bermain difikiran anda?adakah anda TAHU?atau TIDAK TAHU?

mesti anda tertanya-tanya apa sebenarnya yang saya hendak katakan..paling tidak pun,membaca isi kandungan tajuk itu supaya anda TAHU,apa sebenarnya yang saya hendak sampaikan..

Sebenarnya saya ingin berkongsi sedikit apa yang saya fikirkan..cuba anda fikir,berapa kali dalam sehari anda berkata "tidak tahu" "entah la" dan ayat-ayat 'cinta' sebegitu? adakah anda tergolong dalam golongan mereka yang kerap menyebut perkataan tersebut atau bagaimana?

Apa yang ingin saya kongsikan..betapa mudahnya kita melepaskan diri daripada sesuatu dengan berkata "tidak tahu" bukan? tetapi pernahkah kita berfikir ia sebenarnya menunjukkan betapa rendahnya upaya kita..betapa kita tidak bersungguh-sungguh melakukan sesuatu..

nak tau kenapa?aha..inilah isi sebenar entri ini..sebab..berkata "tidak tahu" sendiri menunjukkan betapa kita tidak berusaha untuk mencari jawapan..kita hanya mencari jalan mudah untuk tidak di soal lagi..so, satu jawapan sudah cukup untuk menutupi semua yang akan ditanyakan..

sedarkah kita..ia sebenarnya menunjukkan betapa TIDAK BIJAKnya kita..dalam erti kata lain..Pemikiran agak rendah..

Instead of saying "tak tahu/entah la"..why don't we say "nanti saya cuba cari" ataupun "saya cuba tanya someone"..banyak lagi la kata-kata yang boleh digunakan untuk MENGGANTIKAN "tak tahu" tersebut..

Jika selama ini kita asyik menggunakan "tak tahu"..apa kata kita ubah start dari saat ini menggunakan perkataan lain..sekurang-kurangnya..akan terlihat usaha kita dalam menyelesaikan sesuatu itu..

Buka hati..buka minda..renung-renungkan lah..

ZM: Never say 'i don't know' in any kind of situation..
Saturday, November 07, 2009 0 530 Pendapat

Pastikan-Siti Nurhaliza

Lihatlah Langit Di Atas Sana
Tersenyum Melihat Tingkah Kita
Selalu Ada Peristiwa
Yang Membawa Pertengkaran

Maksudku Hanya Ingin Yang Baik
Untuk Kita Berdua Dalam Bercinta
Baiknya Aku Buruknya Aku
Terimalah Aku Apa Adanya

Pastikan Kau Dengan Aku
Jangan Ada Cinta Lain
Tak Pernah Aku Terlintas
Niat Ku Untuk Berpaling

Maafkanlah Aku Sayang
Bila Belum Kau Bahagia
Sejauh Langit Di Atas
Kan Ku Kejar Bahagiamu

Biar Langit Dan Bumi Meruntuh
Biar Jasad Kita Tertimbun Di Sana
Tetap Bersama, Tak Ingin Lepas
Mencintaimu Ku Jadi Begini

Lirik lagu ni nostalgic gak la..ada cerita yang berlaku..biasa la kan..Terima kasih pada orang yang pernah hantar lirik lagu ni pada aku..suatu masa dulu..aku ingat lagi..pakai SMS je time tu..mungkin lagu ni ada makna buat dia..walaupun bukan kami..tapi aku hargainya..sebab..kami ada perasaan yang sama..try to love each other, try to be the best,try to be loved..walaupun sejujurnya..i'm not really trying..sorry..

ZM: How can we love someone more than he should get?

Tuesday, November 03, 2009 0 530 Pendapat

Through My Window (By TM)-BunkFace

I don’t want much, I just want everything
Thought that I could, do almost anything
One step in front of the other
Thought that I could do it alone

In the blink of an eye, it's just another day
Telling me why, I'll find another way
Got this feeling, got me reeling
I can almost start believing

Now there's me and you
And we are not alone
You and me
We are together now
Through my window, I can see there's
More than you and more than me
Me and you
And we are not alone
Different view
We are together now
Through my window, I can see
Our wildest dreams could be so real

I see a spark, it starts a fire
Is this the one worth waiting for?
Thought that I could do it without you
Can’t exist like this anymore

Now there's me and you
And we are not alone
You and me
We are together now
Through my window, I can see there's
More than you and more than me

Now there’s me and you, you and me
We are not alone and we are together
Through my window I can see
Our wildest dreams could be so real

ZM:Lagu Iklan TM..sweet..Download di SINI
 
;