Thursday, July 02, 2009

Sendirian di dalam Gelap

Assalammualaikum..agak lama menyepi..sengaja aku tidak menyentuh keyboard ini..fikiran agak terganggu..

Sebenarnya..aku 'kehilangan' diri aku..rasa diri ini macam hidup di dalam gelap..dalam pencarianku aku kehilangan inspirasi apabila 'ia' mengecewakan aku..ye la kan..bila 'something' yang buat kita kuat dan tabah untuk hadapai dugaan hidup,tiba-tiba 'ia' yang mengecewakan kita..rasanya memang amat menyakitkan..ibarat..sudah jatuh ditimpa tangga..


Rasa macam dunia ni gelap gelita..dah tak ada kekuatan untuk meneruskan kehidupan..


Namun..Dia masih ada..takkan melupakanNya..Dia juga tidak pernah melupai hambaNya..mungkin ini ujian..atau mungkin balasan atas kealpaan padaNya..selepas sebulan dalam pencarian..akhirnya aku menemui kekuatan ku kembali..benarlah kata orang, ujian menjadikan kita tabah dan meningkatkan darjat seorang hamba di sisinya..



'Inspirasi' itu?
kini..aku cuba menerimanya kembali sebagai inspirasi..namun perasaan berubah sedikit..mungkin kerana masih tidak dapat melupakan apa yang berlaku..atau mungkin sama sekali tidak menduga perkara yang berlaku..
kini aku beransur pulih..pulih dari kekecewaan dan semakin kuat untuk membina kehidupan..pada inspirasi aku..terima kasih kerana mengecewakan aku..jika tidak..aku tidak akan sekuat sekarang..

ZM: Lonely..im so lonely..i have nobody..for my own..

0 530 Pendapat:

 
;