Tuesday, January 20, 2009

New Life


Alhamdulillah..tamat juga praktikalku..walau apa pun,ada banyak lagi yang menunggu..walaupun belum sepenuhnya aku diiktiraf sebagai lepasan diploma,namun aku sudah hampir untuk mencapainya..cuma ada beberapa perkara lagi yang perlu diselesaikan sebelum aku betul-betul mendapat diploma..setelah 2 tahun berjuang untuk mencapai ke tahap ini,aku rasa aku perlu meneruskan sedikit lagi usaha aku untuk ke puncak..

cabaran demi cabaran telah aku tempuh,walaupun kadang-kadang aku rasa ingin berputus asa ditengah jalan,namun aku gagahkan juga diri aku untuk menempuhnya..sebab ini cuma ujian..sekecil-kecil ujian Tuhan kepada hambaNya..

Tuhan tidak akan membebankan hambaNya dengan sesuatu yang tidak mampu dipikul oleh mereka..Bermakna,cabaran yang aku hadapi bukanlah sebesar mana..Allah tahu kemampuanku dan ujianNya mampu aku hadapi..

Sekarang aku sedar,apa yang aku lalui cumalah sedikit sahaja dari erti kehidupan sebenar..ia mengajarku untuk lebih bersedia menghadapi cabaran dihari yang mendatang..

Kini,aku lebih matag,lebih dewasa..dan aku berazam untuk tidak mudah berputus asa dalam kehidupanku..sebab kehidupan akan lebih bermakna jika ada cabaran..kerana apa?

kita tak dapat lari dari cabaran dan ujian..itulah kehidupan..

ZM: New Life Begin!!

0 530 Pendapat:

 
;